A könnyű haszongépjárművek TDI-motorja

A könnyű haszongépjármű kategóriában (N1, N2) még nagyon hosszú ideig szükség lesz a dízelmotorra. A nagy nyomaték kis fordulatszámon, a versenytárs nélküli kiemelkedő hatásfok, különösen nagy távolságok és nagyobb terhelések melletti szállítási feladatok teljesítésében verhetetlen. A VW a TDI motorokat a jövőben elsősorban ebben a kategóriában kívánja alkalmazni, melynek indokoltságát a piac visszaigazolja. A Volkswagen Multivan, Transporter és Crafter haszongépjárművekbe épített új EA288 motorgeneráció biztonsággal teljesíti a vonatkozó Euro6d kibocsátás-előírást. A nitrogén-oxid csökkentésének kulcseleme a kettős SCR-rendszer, két helyen történő AdBlue-befecskendezéssel. A motorcsalád motorjait jóváhagyják a piacon jelenleg elérhető megújuló tüzelőanyagokkal való üzemre is.
Az új EU6d ISC-FCM kibocsátási normát a könnyű haszongépjárművekre (N1, N2) 2020., illetve 2021. január 1-jén (lásd az ➊ táblázatot!) vezették be. Ez több mint 50%-kal csökkentette a NOx -kibocsátás határértékét a valós vezetési kibocsátásokra (RDE) vonatkozó előírásban. Különösen nehezen teljesíthető követelmények vonatkoznak a haszongépjárművekre, mivel a dízelmotorok NOx -emissziója fokozott a nagy üzemi terhelés, a nagy járműtömeg miatt. A könnyű haszongépjárművek új motorgenerációja a 2015-ben bevezetett EA288 haszongépjármű-motorcsalád továbbfejlesztése. A 2020 óta alkalmazott EA288evo személygépkocsi-dízelmotor tapasztalatait felhasználva fejlesztették az új haszongépjárműmotor-generációt, motorcsaládja a EA288Nutz. Az elődmotornál már használt 2,0 literes hengerűrtartalmat az új motorgeneráció minden teljesítményszintjén (66–150 kW) megtartották.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője