Újgenerációs dízel vegyi művek

A haszongépjárművek minden kategóriájára nehéz idők járnak. „Sanyargatják” őket további fogyasztáscsökkentéssel, hogy a szén-dioxid-kibocsátásukat csökkentsék, szigorodnak a szennyezőanyag-kibocsátási előírások, mert a tesztelést szélesebb üzemi terhelési feltételek mellett kell elvégezni és várható, hogy új szennyező anyag (anyagok?) kibocsátását is korlátozni fogják. A környezetvédelmi koncepciók ma már egységesülnek: a személygépkocsikra vonatkozó megpróbáltatásokat kiterjesztették a nagyvasakra is. Az üzembentartók a fogyasztáscsökkentés okán látják ennek hasznát, hiszen az üzemi költségek jelentős részét a motorhajtóanyag teszi ki, másrészről minden drágább, hiszen a fejlesztéseket és az öszszetettebb technikát is meg kell fizetniük és a rendszerek bonyolódásával számolniuk kell a meghibásodások számának megnövekedésével, az alkatrészek áremelkedésével.

A téma elemzését átfogó kitekintéssel kezdjük. A haszongépjárműves szakma vezetőinek (miért ne tartoznának ebbe a vezetőszerelők, művezetők, sőt, a gépkocsivezetők is) tudni illik, hogy a dolgok miért alakulnak úgy, ahogy alakulnak. Mi vár rájuk? Nagy beruházói pénzekről van szó, okos, megalapozott döntésekre van szükség, ehhez pedig háttér-információk kellenek.

GLOBÁLIS KIBOCSÁTÁSI JOGSZABÁLYOK EURÓPÁBAN

Az Európai Zöld Megállapodás (European Green Deal) az Európai Bizottság politikai kezdeményezéseinek összessége, amelynek átfogó célja, hogy Európa 2050-ben éghajlatmódosítás-semlegessé váljon. A bizottság az Európai Zöld Megállapodás alapján cselekvési tervet dolgozott ki, amely szigorúbb légszen - nyezőanyag-kibocsátási normákat javasol a belső égésű motorral működő járművekre.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.