Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

A Hyundai-Kia Motors Corporation új dízelmotor-generációja



Mivel új emissziós normák (Euro6d, WLTP és RDE 2) vannak Európában érvényben, a Hyundai-Kia Motor a jelenlegi R sorozatú 2 literes osztályú dízelmotorjait (R2.0 VGT és R2.2 VGT) le kell, hogy cserélje. Cikkünk a HKMC (Hyundai-Kia Motors Corporation) új dízelmotorjával, a Smartstream D2.2 FR-rel foglalkozik, amelyet házon belül „D4HIII 2.2 FR VGT” névvel jelölnek. A „Smartstream” megnevezésű benzin- és dízelmotorcsaládba a könnyűfém motorok tartoznak, a blokk és a hengerfej is alumínium. A VGT a „geometriás” turbóra utal. Ez a motor a harmadik generációs HKMC dízelmotorok között az első a 2 literes lökettérfogat osztályban. A motort elsőként a Santa Fe negyedik, 2019-ben bemutatott TM-generáció 2020-as frissített modellje kapja.

BEVEZETÉS

A Hyundai–Kia Motor Company (HKMC) 2 literes dízelmotorjának első generációja (D4EA 2.0L & 2.2L) 2000- ben jelent meg a piacon, a második generációt (D4HA-2.0L & D4HB-2.2L) 2009-ben dobták piacra. Ezt követően 2017 végén sikeresen jelent meg az a változat, amely megfelelt az Euro6dtemp kibocsátási szabványnak.

Az elmúlt 20 évben figyelemre méltó dízelmotor-technikai fejlődés történt. Ennek ellenére az egyre szigorodó CO2 gyártói flotta korlátozás és az Euro6d kipufogógáz-kibocsátási szabvány a WLTP-vel és az RDE-szabályozás második szakaszával, újabb technológiai újításokat kényszerít ki. Ezenkívül figyelembe veendő, hogy a jövőbeni globális kibocsátási normák szigorúbbak lehetnek, mint valaha, mivel a sokkal tisztább kipufogógáz-kibocsátás iránti társadalmi igény jelentősen növekszik.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés