Nincs visszaút

A „lerágott csontok” között akadnak olyanok, amelyeken még marad némi „lerágnivaló”, avagy a zoológusnak bizonyára izgalmat jelent, ha olyan egyedre talál, amit még nem ismert. Rögvest elmondom, hogy a hasonlatnak mi köze van a dízeltechnikához.
A gépjárműszerkezettannak vannak olyan alapelemei, melyeket a tankönyvek már jó 80 éve leírtak és leírnak mind a mai napig, ezeket axiómának tekinthetjük. Az axióma nem megkérdőjelezhető alaptény, alapigazság. Ezekre biztosan építhetünk az oktatásban. Ilyen szerkezeti axióma, egy kis kitérőnek, például a szupport (a differenciálmű a tányérkerékkel) helye. A szupport a hajtott tengelyhídban van, illetve annak része, hozzá csatlakoznak a féltengelyek. Így közismert. Bizony van olyan is, ahol a szupport a tengelyhídon kívül helyezkedik el (pl. Tatra). Vagy axiómagyanús az is, miszerint az ékszíjhajtásnak olyannak kell lennie, hogy a szíj és kerekei egy síkban fussanak. Ismert olyan sorozatgyártásban alkalmazott konstrukció, ahol a szíj két, egymással derékszöget bezáró síkban jár (pl. Peugeot). Ezekről azok tudnak, akik ilyet már láttak, annak pedig igen kicsi az esélye, hogy tankönyvekből vagy iskolában szerezzenek róla tudomást.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.