Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. november | Olvasson bele!

Az új VW Golf TGI kéttüzelőanyagú, bivalens (BiFuel) hajtású

Hatótávolsága földgáz üzemmódban kb. 400 km (WLTP).
Az 1,5 literes TGI négyhengerű motor 96 kW/130 LE-vel.
Kis szén-dioxid-kibocsátás földgázzal (117–111 g/km), további csökkentés lehetséges a bioüzemanyagok használatával.

Az új Golf ma már a benzinnél környezetbarátabb földgázhajtással is kapható: a Golf TGI 1,5 literes, négyhengerű motorral 96 kW/130 LE-teljesítményű. Az alvázba épített három földgáz tartállyal, földgáz üzemben kb. 400 kilométeres távolságot tud befutni. A motor elsősorban CNG-vel (sűrített földgáz) működik, de benzinnel is működhet. A csökkentett űrtartalmú benzintartály csak tartalékként szolgál, de hatótávolság növelésre ad lehetőséget.

hirdetés

A földgázüzemű járművek vezetői sok országban részesülnek a viszonylag alacsony motorhajtóanyag árakból. A Volkswagen ma már kínálja az új Golfot TGI modellként, földgázhajtással és megnövelt hatótávolsággal, novemberben a Golf Variant TGI néven is elérhető lesz. A CNG-tartály teljes űrtartalma jelenleg 115 liter vagy 17,3 kg, ami jó 400 kilométeres táv befutását teszi lehetővé WLTP-ciklusban, mely mindössze 4,3–4,1 kg földgáz/100 kilométer fogyasztást jelent. A Golf TGI 9 literes benzintartállyal is rendelkezik - ez lényegében tartaléktartály arra az esetre, ha a földgáz elfogyna.

A Golf új 1,5 literes TGI-motorja az innovatív Miller-ciklus elve szerint működik, olyan égési folyamat, amely alacsony szén-dioxid-kibocsátást ér el magas hatékonyságának és 12,5: 1 tömörítési arányának köszönhetően. Ugyanakkor változó geometriájú turbófeltöltő növeli a töltőnyomást és több levegőt juttat a hengerekhez. Ez lehetővé teszi a Golf TGI számára, hogy bármikor erőteljesen gyorsuljon alacsony motorfordulatszám mellett.

A földgázzal történő vezetés jelentősen csökkenti a szén-dioxid és a részecske kibocsátást. Ez azt jelenti, hogy CNG-üzemmódban történő vezetés körülbelül 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez, mint a benzinnel. Biometánnal vagy e-gázzal történő tankolás még jobb szén-egyensúlyt eredményez. A biometánt a növényi hulladékokból nyerik, míg az e-gáz szintetikus előállítású.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés