Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Szinkronmotorok IV.



Állandó közbenső köri feszültség mellett bonyolultabbá válik az inverter vezérlése, mert a frekvencia mellett a motorra jutó feszültség nagyságát is változtatni kell a közel állandó fluxus megvalósításához. Az ilyen invertereket impulzusszélesség-modulációs invertereknek (ISZM) nevezik, a továbbiakban ezekkel foglalkozunk. (Az irodalomban gyakran találkozunk a PWM = Pulse Width Modulated angol rövidítéssel is).

A feszültség térvektorát az ➊ ábrán láthatjuk, a korábbról már ismert kép azonban kiegészül egy „piros pöttyel” a kezdőpontban.

A középpontban a feszültség értéke 0, tehát egy nullvektorról van szó. Ezt az állapotot kétféleképpen is elő lehet állítani: minden fázist vagy a pozitív vagy a negatív sínre kapcsolunk. Ilyenkor az adott fázis feszültsége (amely a bemeneti pont és a csillagpont között mérhető) is nulla lesz, ezt mutatja a ➋ ábra.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés