Garrett-Mercedes e-turbó

A Mercedes-AMG a Garrett Motion-szel együttműködve kifejlesztett technológia egyenesen a Formula–1-ből származik, és felold „örök” ellentmondásokat a kicsi, gyorsan reagáló turbófeltöltő, amely viszonylag kis csúcsteljesítményt ér el és egy nagy turbófeltöltő, nagy teljesítményű csúcsteljesítmény között, amely viszont „szenvedhet” a nyomásfelépülés késedelmétől, a turbólyuktól.

A turbótöltés története már jóval túl van a 100 éven, a nevezetes évfordulóról az Autótechnika is megemlékezett. Talán egyidős a belső égésű motorokkal együttműködő turbófeltöltő technikával (ma már nélkülözhetetlen „jótéteményei” mellett), hiányosságainak felismerése is. Egy gázáramlással dolgozó lapátos, ún. áramlástechnikai gép, mely egy térfogat-kiszorításos, periodikus üzemű dugattyús hőerőgéppel dolgozik együtt, az alapokat tekintve nem szerencsés párosítás. Más „világban élnek”, alig van ideális együttműködésük. Ha lent jó, fent gyenge és fordítva. Így tehát a gépcsoport egyik gépének segíteni kell, hogy alkalmazkodni tudjon a másikhoz és a végeredmény, az autó hajtása, megfeleljen a kívánságoknak. Akinek lehet segíteni, az a turbótöltő, azért, hogy a megkívánt levegőszállítást mindig teljesíteni tudja.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.