Új Continental BIO vezérműszíj

A Continental frissíti az autóipar fogasszíjainak kínálatát a CT1228 vezérműszíj hozzáadásával. Ez felváltja a Peugeot és a Citroën 1,2 literes motorokban 2013 év végétől alkalmazott CT1188-at. Az olajban futó vezérműszíjakkal (BIO – Belt-in-Oil) a gyártók a motor súrlódásának csökkentését és ezzel a kibocsátás csökkentését érik el, ugyanakkor alacsony zajszintű működést biztosít nagyon pontos időzítéssel. Az ilyen módon történő működtetés azonban rendkívül nagy követelményeket támaszt a vezérműszíj kopási tulajdonságaival szemben. Mivel az olajban a legkisebb szennyeződés is kristályképződést okozhat, és ha ilyen kristályok kerülnek a szíj és a szíjtárcsa közé, akkor a szíjat megrongálhatják a rendkívül kemény szemcsék, és a legrosszabb esetben szakadás is megtörténhet.
Ez arra késztette a Continentalt, hogy tovább javítsa a szíj anyagtulajdonságait. Az üvegszálakat olajálló bevonattal látják el és beágyazzák egy peroxiddal térhálósított HNBR gumiba (hidrogénezett nitrilkaucsukba). Ennek az eddiginél nagyobb az akrilnitril- (ACN) tartalma, mely a szénvegyületekkel szembeni ellenállást növeli.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.