Bio és a turbó

A szakmában általánosan ismert, hogy a turbótöltő meghibásodása az esetek döntő többségében a töltő kenési elégtelenségére vezethető vissza. Mivel a motor és a töltő egy és azonos olajat, motorolajat kap, számít, nagyon számít, a motorolaj előírt minősége, az előírt „folyékony motoralkatrész” alkalmazása. A nem előírásos nem a motorhoz előírt olaj használata a károkozás listáján az első helyek egyikén van. Elsősorban a dízeleknél történhet meg, hogy az olaj gázolajjal felhígul, a DPF- regenerálás késői befecskendezéséből eredően. A felhígult olaj lehet, hogy sok mindenre jó, motorkenésre azonban nem. Azonnali olajcsere szükséges.
Az olaj üzemideje alatt elkerülhetetlenül szennyeződik még a legkiválóbb szűrés mellett is. Névleges tulajdonságai a használattal kimerülnek, motorszerkezetekre nézve ez az egyik komoly veszélyforrás. Az előírásos olajcsere-periódus be nem tartása, a kis olajtöltettel való üzemelés következményei tragikusak lehetnek. Sajnálatos, hogy a mai, fokozottan méretcsökkentett motoroknak eleve kicsi az olajterük, így ez kritikus határra viszi a kenési feltételeket. A túlfuttatott, csak néha rátöltött olajhasználatnak nincs semmi tartaléka.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.