Hidrodinamikus nyomatékváltó, konverter vagy wandler...

A címben szereplő mindhárom kifejezés ugyanazt azt automatikus nyomatékváltókban fellelhető erőátviteli egységre utal, melyet gyakran alulértékelnek a hibadiagnosztika vagy a felújítási folyamat során. Annak ellenére, hogy egy „blackboxként” vagy fekete dobozként tekintünk rá, ennek az alkatrésznek is sajátos „belső világa” van, javítása nagy szakértelmet igényel, ezért nehezen érthető, hogy gomba módjára szaporodnak a felújító helyek az igény növekedésére reagálva. Cikkünkben szeretnénk rávilágítani, hogy miért is kell alaposan körbejárni a felújítókat, ha tartós partnert keresünk a javításokhoz. Elmentünk a Konverter Team Kft.-hez, akik másfél éve rendezték be műhelyüket megfelelő célgépekkel az automata váltókkal szerzett tapasztalatok mellé, hogy megnézzünk egy teljes vizsgálati, felújítási folyamatot.

A DIAGNOSZTIKA JELENTŐSÉGE

A hibafeltárás még az autóba építve kell, hogy elkezdődjön, mivel a fedélzeti diagnosztika felügyeli a tengelykapcsoló szabályzását. Az úgynevezett „lock-up” a szlipmentes hajtást, ezzel együtt a jobb hatásfokot biztosítja, viszont sérülékennyé teszi a tengelykapcsolót, mivel súrlódó felületek és különböző csillapító egységek találhatók benne. Amikor fordulatszám-in - gadozások tapasztalhatók vagy zörgést hallani a váltó felől, akkor érdemes az élőadatok között a lock-uppal kapcsolatos értékeket keresni, hogy összeköthető legyen a hiba az alkatrésszel. Termé - szetesen az elektromos hibákat is ki kell zárni, mivel egy meghibásodott mágnesszelep okozhat olyan jelenséget, amit egy hibás tengelykapcsoló.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.