Villamoshajtás-architektúrák

Napjainkban az elektromos hajtás gépkocsiban való alkalmazásának spektruma igen széles, a kis személygépjárművektől (pl. e-up) az autóbuszokon át a nagyhaszongépjárművekig. A hajtásrendszer architektúrája, a villanymotorok elhelyezése a hajtásláncban, a főegység-beszállítók, az autógyártók mai elképzeléseit tükrözi; a sokféleség mutatja, hogy napjaink még az útkeresés időszaka, kialakulóban vannak a majdani letisztult megoldások.
A szakértők mind az elektromos tengely (e-tengely) nagyfokú elterjedését jósolják az új, vagy a hamarosan megjelenő sorozatgyártású járműveknél. Egyetértettek abban, hogy a hibrid és az olyan egyéb elektrifikációs stratégiák, mint pl. az e-tengelyek jelentik a belső égésű hajtásláncról való átmenetet az elektromos akkumulátoros járművek (BEV–battery electric vehicle) nagy volumenű termelésére és értékesítésére.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.