Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. július | Olvasson bele!

A BMW i HYDROGEN



A BMW Group nagy erőkkel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén. A BMW első ízben enged virtuális betekintést a BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájába. „Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egy olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni a maximálisan eltérő piaci és ügyféligényeket. A belső égésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos hajtású autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák mellett hosszú távon a hidrogén hajtóanyagú tüzelőanyagcella-technológia lehet portfóliónk negyedik alappillére, amelyből a BMW X modellcsalád felsőkategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja. A BMW Group és a Toyota Motor Corporation már 2013 óta dolgozik a tüzelőanyagcella-technológián.

Jóllehet, hosszú távon a BMW Group minden kétséget kizáró potenciált lát a tüzelőanyagcella-technológia térnyerésében, időbe telik, mire hidrogén-hajtóanyagú tüzelőanyagcella-technológiával szerelt modelljei sorozatgyártásba kerülhetnek. Ennek okai között szerepelnek a hidrogéntermelés, a logisztika, a megfelelő töltő infrastruktúra még nyitott kérdései.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés