UniAir szelepvezérlő aktuátor

A belső égésű motorok szerkezetei között minden bizonnyal a szelepvezérlés mechanizmusa mutatja a legnagyobb változatosságot. Az ideális az lenne, ha mindenkor mindkét szelep olyan mértékben és akkor tudna nyitni-zárni, amikor a motorüzem – egyszerre sok feltételnek megfelelve – megkívánja. Majdnem lehetetlen ezt teljesíteni, de sokan, sokféle megoldással próbálkoznak, mert jelentős mértékben hoz a konyhára… A Fiat MultiAir motorja a szívószelepek mozgását vezérli, korlátain belül, közel tetszőlegesen. A mechanizmus aktuátora az UniAir modul. Ez került a boncasztalra, hogy kézzel fogva is érzékeljük, amit eddig csak rajzokon, fényképeken láttunk.
A MultiAir-rendszert a Fiat Powertrain Technologies fejlesztette ki, szabadalmi védettséget a Fiat 2002-ben kapott rá. A licencet már 2001-ben a Schaeffler Csoport kapta meg az elektrohidraulikus vezérlőegyég gyártására és piaci továbbértékesítésre. A vezérlőmodult a Schaeffler UniAir néven kínálja, a modul a szériaérettséget 2009-ben érte el.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője