Villanymotor magnetokalorikus hűtése

A Honda CR-V SUV új generációja új hibrid architektúrát hozott ebbe a technikai műfajba. Az autó Multi-Mode, azaz többféle üzemmódú hibrid, ami azt jelenti, hogy háromféleképpen tud működni: tisztán elektromos módban; hibrid módban, amikor a benzinmotor (Atkinson frisstöltet-szabályozású) által termelt áram hajtja a villanymotort és a benzinmotoros mód, amikor mechanikai kapcsolaton keresztül közvetlenül, direkt fokozaton át hajtja a kerekeket. A hibrid villanymotorjait a Frankfurti Autószalonon a látogatók elé tárták.
Az egyik metszeten – mint önök is látják a fényképen – a német felirat „Magnetisches Kühlsystem” szerkezetre mutat. Magyar fordításban mágneses hűtés, hűtőrendszer. A villanymotorok hűtést igényelnek, van példa arra, hogy a forgó részben is keringetik a hűtőközeget. Csúcstechnológia a magnetokalorikus hatáson alapuló mágneses hűtés. A magnetokalorikus hatást már 1881-ben kimutatta E. Warburg német fi zikus. Bizonyos anyagok felmelegednek, ha mágneses térbe helyezik őket, illetve lehűlnek, ha megszűnik a mágneses hatás.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.