Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. augusztus | Olvasson bele!

A TDI EVO



A VW-csoport korszakot alkotó, sok sikert és sok vihart is megélt TDI dízelmotor családjánál várható volt egy újabb fejlesztési csomag bevezetése. A Skoda Superbben való megjelenéséről sajtóközlésre kiváló infografikát kaptunk, így már „tűzközelbe” kerültünk, a hazai piacon is várható a megjelenése. Az EA288-motorcsalád új 2,0 literes TDI EVO motorjáról már tavaly, a 2018-as Bécsi Motorszimpóziumon bemutatták és egyben arról is szólt a híradás, hogy az EA288-as többi motorja, az 1,4 TDI és az 1,6 TDI lekerül a palettáról. A teljes váltásnak 2021-ben kell végbe mennie.

A 2 literes EVO két teljesítményosztályba sorolt motorokkal jelentkezik, az egyik az LK1: 100–120 kW, a másik az LK2: 120–150 kW teljesítményt képviseli. Egy furat/löket (81/95,5 mm) viszonyúak lesznek a motorok (korábban ez 3 volt) és egy elégetési eljárással működnek (korábban ez is 3-féle volt).

Néhány műszaki részlet előre bocsátva, hiszen ezzel a motorral még sokat fogunk foglalkozni, ismerkedjünk meg az EVIOTDI-vel. A motorblokk alumínium, 20 kg-mal kisebb tömegű, mint az előző öntöttvas motorblokk tömege volt. A 110 kW-os motor acéldugattyút kapott. Az olajszivattyú szállítása/nyomása fokozatmentesen szabályozható, olajban futó fogas szíj hajtja. A két kiegyenlítő tengely csapágyazásán, hajtásán finomítottak. A motor súrlódási középnyomása a mai motorépítés egyik legjobbja a FEV mérése szerint.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés