Többkörös vízművek – II. rész

Napjaink korszerű dízelmotorjainak többkörös hűtőrendszere termomenedzsment-irányítás alatt áll. Célja az egyes szerkezeti egységek optimális hőállapotának beállítása és a motor felmelegítésének gyorsítása. Igen bonyolult lett a hűtővízhálózat, már komplett „vízmű”, mely körönként részben szeparált, külön szivattyúi vannak, de azért át is járható. Nem egyszerű, az igazság az, hogy „macerás” a körönként az átmosás célú átöblítés, a feltöltés és a légtelenítés.

A HŰTŐRENDSZER ÁTÖBLÍTÉSE

Az alábbi alkatrészek

• hengerfej,

• fűtéshőcserélő,

• hűtőfolyadék-hűtő,

• töltőlevegő-hűtőkörfolyam hűtő,

• szívócső töltőlevegő-hűtővel

kicserélése után, mert azok anyaga alumínium és felületpassziválásra szorul, a friss hűtőközeggel történő feltöltés nem elegendő. A hűtőrendszerben lévő, a szerelési munkához – esetleg csak részben – leeresztett hűtőközeget, mert az az inhibitortartalom szempontjából „kimerült”, visszatölteni nem szabad. A biztonságos teljes lecseréléshez rész hűtőkörönkénti átmosási, átöblítési műveletek elvégzése szükséges. Ezek után tölthetjük fel friss hűtőfolyadékkal a rendszert. Ezzel érjük el az új alkatrészek optimális felületvédelmét.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.