Többkörös vízművek – II. rész
Napjaink korszerű dízelmotorjainak többkörös hűtőrendszere termomenedzsment-irányítás alatt áll. Célja az egyes szerkezeti egységek optimális hőállapotának beállítása és a motor felmelegítésének gyorsítása. Igen bonyolult lett a hűtővízhálózat, már komplett „vízmű”, mely körönként részben szeparált, külön szivattyúi vannak, de azért át is járható. Nem egyszerű, az igazság az, hogy „macerás” a körönként az átmosás célú átöblítés, a feltöltés és a légtelenítés.
A HŰTŐRENDSZER ÁTÖBLÍTÉSE
Az alábbi alkatrészek
• hengerfej,
• fűtéshőcserélő,
• hűtőfolyadék-hűtő,
• töltőlevegő-hűtőkörfolyam hűtő,
• szívócső töltőlevegő-hűtővel
kicserélése után, mert azok anyaga alumínium és felületpassziválásra szorul, a friss hűtőközeggel történő feltöltés nem elegendő. A hűtőrendszerben lévő, a szerelési munkához – esetleg csak részben – leeresztett hűtőközeget, mert az az inhibitortartalom szempontjából „kimerült”, visszatölteni nem szabad. A biztonságos teljes lecseréléshez rész hűtőkörönkénti átmosási, átöblítési műveletek elvégzése szükséges. Ezek után tölthetjük fel friss hűtőfolyadékkal a rendszert. Ezzel érjük el az új alkatrészek optimális felületvédelmét.