A Ford és a Volkswagen kibővíti világméretű együttműködését

A Volkswagen a Forddal közösen több, mint 7 milliárd USD összeget fektet az Argo AI, a vezető nélküli járművek platformját gyártó vállalatba. A társulás mindkét autógyártó számára lehetővé teszi, hogy beépítsék az Argo AI önvezető rendszerét a járműveikbe és ezáltal világszinten is jelentős gyártási mennyiséget érjenek el.


Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess és Ford CEO/elnök Jim Hackett

A Ford felhasználja a Volkswagen elektromosjármű-szegmensét és a moduláris elektromoseszköz-készletét (Modular Electric Toolkit (MEB)), hogy az európai vásárlók számára 2023-tól megtervezzen és legyártson legalább egy teljesen elektromos európai járművet és ezzel közel kerüljön annak az ígéretének a teljesítéséhez, hogy lenyűgöző személyautókat fog gyártani, ugyanakkor kihasználja a Volkswagen cég méretének az előnyeit.

A Ford és a VW mindkét márka számára közösen fejleszt ki haszongépjárműveket és közepes pickup járműveket, amelyeket a kiválasztott világpiaci szegmenseken 2022 évtől kívánnak értékesíteni, mely folyamat során megosztják a fejlesztési költségeket és ezáltal jelentős együttműködést sikerül kialakítani.

A vállalatok tulajdoni viszonyait nem érintő globális Volkswagen–Ford szövetség várhatóan mindkét cég számára komoly éves pénzügyi eredményt biztosít.

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG bejelentette, hogy a világméretű együttműködésüket kiterjesztik az elektromos járművekre és együttműködnek az Argo AI vállalattal, hogy bevezessék az önvezető járművek technológiáját az Egyesült Államokban és Európában, melynek eredményeképpen mindkét vállalat olyan helyzetbe kerül, hogy magasabb szinten tudja kiszolgálni a vásárlóit és ugyanakkor növeli a versenyképességét és a költséghatékonyságát.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, Jim Hackett, a Ford elnöke és vezérigazgatója, valamint Bryan Salesky, az Argo AI vezérigazgatója bejelentették, hogy a Volkswagen a Forddal közösen fektet be az önvezető járműtechnológiák platformját gyártó Argo AI vállalatba.

A Forddal és a Volkswagennel együttműködve az Argo AI önvezető rendszere az első, amelyet Európa és az Egyesült Államok vonatkozásában kereskedelmi alkalmazásokban alkalmazni kívánnak. Mindezek mellett mindkét autógyártó világszintű eredményeket érhet el, hiszen ma az Argo AI rendelkezik bármelyik önvezető technológia legnagyobb földrajzi alkalmazási lehetőségével. A Volkswagen és a Ford önállóan építi be az Argo AI önvezető rendszereit az erre a célra gyártott járműveibe, hogy támogathassák mindkét vállalat erre megfelelő embereit és árumozgatási kezdeményezéseit.

Az Argo AI továbbra is a 4. szintű és az önvezető rendszerek számára megfelelő, a forgalmas városi környezetben történő áruterítésre és szállításra alkalmas SAE-termékek gyártására összpontosít. Mind a Ford, mind a Volkswagen azonos részesedéssel rendelkezik az Argo AI vállalatban, együttesen pedig jelentős többséget birtokolnak. A maradékot az Argo AI dolgozóinak ösztönzésére fordítják. A tranzakció egésze törvényi jóváhagyást igényel és arra a záró feltételek vonatkoznak.

„Míg a Ford és a Volkswagen függetlenek és a piacon egymás ádáz versenytársai maradnak, a szövetkezés és az együttműködés az Argo AI céggel ennek a fontos technológiának a kapcsán lehetővé teszi számunkra egy semmi eddigihez nem hasonlítható tudás, mérték és földrajzi elérés biztosítását” – mondja Hackett. „Az együttműködés kiaknázása számos területen elősegíti, hogy az okos világ számára készülő okos járművek területén megmutassuk a világméretű szövetségünk erejét.” A vállalat vezetői azt is bejelentették, hogy a Ford lesz az első olyan külső autógyártó, amely használja a Volkswagen különleges elektromosjármű-szegmensét és a moduláris elektromoseszköz-készletét, a MEB-et, hogy 2023-tól nagy mennyiségben bocsásson piacra Európában zéró kibocsátású járműveket.

A Ford úgy számolja, hogy a moduláris elektromoseszköz-készlet használatával hat év alatt több, mint 600 000 járművet szállít Európába, mellyel az európai vásárlóknak szánt valamen - nyi szóban forgó új Ford modell között a második helyet éri el. Ez elősegíti a Ford európai stratégiáját, amely magában foglalja az erősségek további kihasználását, mint amilyenek például a haszongépjárművek, az ellenállhatatlan crossoverek, valamint az importált és méltán híres járművek, például a Mustang és az Explorer.

A Volkswagen 2016-ban, megközelítőleg 7 milliárd USD befektetésével kezdte fejleszteni a moduláris elektromoseszköz-készleten alapuló szegmensét. Az autógyártó úgy tervezi, hogy ennek a platformnak a felhasználásával a következő évtizedben egyedül a Volkswagen Csoport megközelítőleg 15 millió autót gyárt.

A Ford számára a Volkswagen moduláris elektromos eszközeinek a használata az elektromos autókba világszinten befektetett 11,5 milliárd USD egy részét képezi, amely segíti a Fordnak azt az elkötelezettségét, hogy az elektromos járművek széles választékát kínálja az európai vásárlóknak, miközben teljesíti a fenntarthatóságra vonatkozó céljait. „Ami a jövőt illeti, még több vásárló, ugyanakkor a környezet számára is előnyt jelent a Volkswagen iparvezető elektromosjármű-szegmense. A világméretű szövetségünkben még ennél is nagyobb lehetőség rejlik és ezért folyamatosan keressük azokat a területeket, amelyeken együttműködhetünk” – teszi hozzá Diess. „A moduláris elektromos eszközök nagymértékű alkalmazása csökkenti a zéró kibocsátású járművekkel kapcsolatos fejlesztési költségeket és hozzájárul az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb elfogadásához. Ez pedig a nagyobb tőkehatékonyságnak, a további növekedésnek és a nagyobb versenyképességnek köszönhetően mindkét vállalat helyzetét erősíti.

A szövetség, amely több, mint a Volkswagen és a Ford által az Argo AI cégbe történt befektetés, nem jelenti a két vállalat tulajdoni viszonyainak a változását és független az Argo AI céggel kapcsolatos befektetéstől. A szövetséget egy vegyes bizottság irányítja, melynek Hacket és Diess a vezetői, és amelybe mindkét vállalat felső vezetőket delegál. A vállalatok úgy tervezik, hogy 2022-től közepes méretű pickup kisteherautókat dobnak piacra, majd ezeket követik a haszongépjárművek.

AZ ARGO AI EGYENJOGÚ RÉSZVÉNYESEI

A Volkswagen 2,6 milliárd amerikai dollárt fektet be az Argo AI vállalatba, melyből 1 milliárd USD pénzbeni hozzájárulás, míg 1,6 milliárd USD összegben az Autonomous Intelligent Driving (Önálló Intelligens Vezető (AID)) üzemével járul hozzá, melynek több, mint 200 dolgozója közül sok a Volkswagen Csoport számára fejleszti az önvezető technológiát.

A tranzakció részeként a Volkswagen az elkövetkező három év során 500 millió USD értékben Argo AI részvényeket vásárol a Fordtól. A Ford befekteti az Argo AI vállalatba a korábban bejelentett 1 milliárd USD készpénzből még fennmaradt 600 millió dollárt. A tranzakció teljes összege az Argo AI számára 7 milliárd dollárt jelent.

Mindkét autógyártó hatalmas potenciált lát, amely érinti az önjáró technológiával kapcsolatos új üzleti területek eléréséből származó nyereségnövekedést. Az Argo AI tervei között szerepel, hogy szorosan együttműködik a Forddal és a Volkswagennel, hogy a rendelkezésükre bocsássa az autógyártók számára szükséges önvezető járműtechnológiát, hogy azok nagy mennyiségben gyárthassák az áruk terítéséhez és szállításához a biztonságos, megbízható és tartós megoldásokat.

„Az Argo AI szerencsés, hogy a világos célkitűzései és a partnereink fejlődés iránti elkötelezettsége miatt ilyen világszínvonalú csapattal rendelkezhet és, hogy az AID munkatársaival olyan globális munkaerőhöz juthat, amely még inkább vonzani fogja a tehetségeket” – folytatja Salesky, az Argo AI társalapítója. „Ezen kívül a Fordnak és a Volkswagennek köszönhetően az Argo AI technológiája egy napon a több márkának és a többfajta járműnek az eredményeképpen Észak-Amerika és Európa szinte minden piacán megjelenhet.