A Porsche 911 új boxermotorja
A Porsche új, nyolcadik generációs 911 modellje (typ 992) az ikonikus elődök kiváló tulajdonságait megőrizve teljesíti napjaink követelményeit. Sokaknak a 911 nem egy autómodell, hanem maga az autó. Sziluettje a rajongók megítélése szerint kortalan. Technikája a versenypályákon szerzett tapasztalatokkal ötvözi egy igazi utcai sportkocsi élenjáró tulajdonságait. Ha a 911- es nem is mindennapos ügyfél szervizeinkben, az iránta való vonzalom szakmai körökben általános. A 8. generáció klasszikus boxer hatosa ismét megújult, a motorról a 40. Bécsi Motorszimpóziumon a Porsche mérnökeinek kisebb csapata tartott előadást, a motort a konferencia kiállításán be is mutatták. Képeink ott készültek.
Az új motor a 9A2evo, az előd, a 9A2- es típusjelű továbbfejlesztése, optimalizációja.
Az alumíniummotor henger futófelülete vasbevonatú. A bevonati felület mechanikus durvítása után forgó plazmasugárral visznek fel kopóréteget (RSW-eljárás). Ezt követi a speciális, több fokozatban végzett speciális „fixture” hónolás, melynek eredményeként kialakulnak a felületen az olajtartó „zsebek”. A szívószelepek szelepemelés-állításúak (VarioCam Plus), mindkét vezértengely fázisállítású. Kis nyitásnál az egyik szelep 2,0 mm-t, a másik szelep 4,5 mm-t emel (korábban mindkettő 3,6 mm-es nyitású volt). Nagy szelep-összenyitási lehetőség, a belső kipufogógáz-visszavezetés elérése végett. Integrált szárazkarteres kenés, változó szállítású olajszivattyúval.