Kétfokozatú centrifugál kompresszor FC erőforráshoz

A Garrett kétfokozatú centrifugál kompresszorát, a kép azonnal elárulja, villanymotor hajtja. Ezt látva, még mielőtt felcsillanna a belső égésű motorosok szeme, le kell hűtenünk szárnyaló fantáziájukat. A levegőkompresszor-egység a tüzelőanyag-cella (FC) működéséhez szükséges oxigént szállítja a cella kimenő oldalához és egyben hűti is azt. Mivel a tüzelőanyag-cellát elektromos haszongépjármű-hajtás áramforrásaként ma sok gyártó, pl. a Toyota, VW komolyan számba veszi, erre a részegységgyártóknak is fel kell készülni. A Garrett azt teszi hozzá, amihez ért, a kompresszort.
Az oxigénellátás, azaz a levegőszállítás (nyomás, térfogatáram) növelése növeli a cella teljesítményét, vagy adott hidrogénnyelésnél csökkenti a stack térfogatát, tömegét, árát. A Garrett a Bécsi Motorszimpóziumon bemutatta a kompresszort, melynek műszaki adatai közül is ismerjük a fontosabbakat:
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, ra...
AOE-infó - 2022.04-05.
2022. április 23-án tartotta meg egyesületünk az idei első, konferenciával egybekötött közgyűlését.
Szakmai előadások a Lukács-iskolában
Napjainkban a járműipar fejlődése hatalmas léptekkel halad.