Kétfokozatú centrifugál kompresszor FC erőforráshoz

A Garrett kétfokozatú centrifugál kompresszorát, a kép azonnal elárulja, villanymotor hajtja. Ezt látva, még mielőtt felcsillanna a belső égésű motorosok szeme, le kell hűtenünk szárnyaló fantáziájukat. A levegőkompresszor-egység a tüzelőanyag-cella (FC) működéséhez szükséges oxigént szállítja a cella kimenő oldalához és egyben hűti is azt. Mivel a tüzelőanyag-cellát elektromos haszongépjármű-hajtás áramforrásaként ma sok gyártó, pl. a Toyota, VW komolyan számba veszi, erre a részegységgyártóknak is fel kell készülni. A Garrett azt teszi hozzá, amihez ért, a kompresszort.
Az oxigénellátás, azaz a levegőszállítás (nyomás, térfogatáram) növelése növeli a cella teljesítményét, vagy adott hidrogénnyelésnél csökkenti a stack térfogatát, tömegét, árát. A Garrett a Bécsi Motorszimpóziumon bemutatta a kompresszort, melynek műszaki adatai közül is ismerjük a fontosabbakat:
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője