Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

Kétfokozatú centrifugál kompresszor FC erőforráshoz



A Garrett kétfokozatú centrifugál kompresszorát, a kép azonnal elárulja, villanymotor hajtja. Ezt látva, még mielőtt felcsillanna a belső égésű motorosok szeme, le kell hűtenünk szárnyaló fantáziájukat. A levegőkompresszor-egység a tüzelőanyag-cella (FC) működéséhez szükséges oxigént szállítja a cella kimenő oldalához és egyben hűti is azt. Mivel a tüzelőanyag-cellát elektromos haszongépjármű-hajtás áramforrásaként ma sok gyártó, pl. a Toyota, VW komolyan számba veszi, erre a részegységgyártóknak is fel kell készülni. A Garrett azt teszi hozzá, amihez ért, a kompresszort.

Az oxigénellátás, azaz a levegőszállítás (nyomás, térfogatáram) növelése növeli a cella teljesítményét, vagy adott hidrogénnyelésnél csökkenti a stack térfogatát, tömegét, árát. A Garrett a Bécsi Motorszimpóziumon bemutatta a kompresszort, melynek műszaki adatai közül is ismerjük a fontosabbakat:



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés