Dual Mode VCS™

A benzinmotorok hatásfoknövelésének fontos eleme a motor kompresszióviszonyának növelése. Ennek a rendellenes égésfolyamatok bekövetkezése szab határt a motor teljes terhelés közeli üzemállapotaiban. Itt mind a kis fordulatszámon bekövetkező, ún. gyorsítási kopogás, mind a nagy fordulatszámon kialakuló kopogásos égés motorszerkezet-károsodást okoz. A motor részterhelésén (annak alsó felében) azonban hatásfoknövelő (fogyasztás- és CO2-kibocsátás-csökkentő) a nagyobb kompresszióviszony melletti égés, energiafelszabadítás.
A motorépítés kezdetei óta ismert problémáról van szó, melynek számtalan konstrukciós megoldása született már. Kis kitérőként megemlítjük, hogy a dízelmotor indíthatóságát, különösen kis külső hőmérsékleteknél és rossz minőségű vagy alternatív motorhajtó anyagoknál csak az üzemi normális kompresszióviszony-értékeknél jóval nagyobb kompresszióviszony teszi lehetővé. Célszerű ezt a kompresszióviszony-értéket a motor beindulása után kisebb értékre visszaállítani. Ennek műszaki megoldására számos példa van. Benzinmotorok esetén is bővelkedünk a műszakiak fantáziáinak számos reális és irreális elképzelésében…
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője