Automata váltók olajcseréje

Autószerviz- és autójavítói munkáink között egyre gyakoribb az igény az automata váltók olajcseréje iránt. Ha a motorolajcseréhez hasonlítjuk, majdnem ég és föld a technológiai különbség. Az automata váltók, így a királykategória, a hidrodinamikus bolygóműves automatikus nyomatékváltók, a DSG típusok, a robotizáltak egyre gyakoribbak, javításuk sok százezer, vagy akár nem milliós tétel is lehet. Ha az élettartamuk gondos(!) hajtóműolaj-cserén múlik, márpedig azon is múlik, akkor ezen nem szabad sem spórolni, sem pancsertechnológiával dolgozni.

A váltók sokfélesége egyben az olajcsere-technológiák sokféleségét is jelenti. Mindegyiknek van valami fortélya. Ez nem úgy van, hogy aki egyet látott, az mindent látott. Tudatlanságból nagy bajt okozhatunk. (Sajnos tudjuk, mindenkinek van csontváza a műhelyszekrényben: vita, műszaki szakértő, bíróság és még háromszor, majd vesztünk.) Ilyeneket hallunk: „Mit nekem egy olajcsere! Ez sem lehet más, mint a többi, kinyitom és kicsurog…”. Egy másik: „Úgy, ahogy tudom, mit kellene csinálni, de az ügyfélköröm az olajcserélő berendezés használatát nem fizeti ki.”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.