Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. június | Olvasson bele!

A Ford EcoBoost 1,0 literes második generációja



Megfelelni a XXI. század első évtizedei kihívásainak – ez volt a 2000-es évek első évtizedének feladata a Ford motorépítésében is. A szakemberek előtt jó előre ismertek voltak a követelmények a világ összes autópiacán. Az eltérések mellett az azonosságok dominálnak: továbbra is a kipufogógáz környezetszennyezés-csökkentése, a szén-dioxid-kibocsátás erőteljes mérséklése, melynek európai új előírása éppen ez év március végén született meg és a jó motorok iránti fokozott vevői igények. Olvasóink előtt, sokat és sokszor írtunk róla, jól ismert, mi van ezen hármas követelmény mögött. A kipufogógáz-szennyezés csökkentése azért ad nem könnyen teljesíthető feladatot, mert az új tesztek, így a valós menetkörülmények közötti vizsgálatok (RDE) komoly szigorítást jelentenek. A szén-dioxid-kibocsátás „durva” visszafogása a gépjármű egészére vonatkozó intézkedéssorozatot jelent, nevezetesen minden olyan tényező felülvizsgálatát, tüzelőanyag-fogyasztás-csökkenését eredményezik. Ebben a motornál is volt és van mit tenni. A vevői igényeknek pedig erős, dinamikus, korai nyomatékú, üzembiztos motorok felelnek meg. A Ford ezen új kihívásoknak akar megfelelni, és ez a cég, mint ahogy minden más autógyártónak is, létérdeke.

A Ford a megújított benzines motorpalettájának az EcoBoost nevet adta. A közös jellemző az új követelményeknek való megfelelés, ezen belül azonban igen széles a motorváltozatok száma mind lökettérfogatban, mind hengerszámban.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés