Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

NGK gyújtógyertya-újdonság

hirdetés

Az NGK a VW/Audi csoport TFSI, 1,8 literes, EA888 jelű motorjának harmadik generációjához szállít gyújtógyertyát. A motor az A5 modellben jelenik meg először. A motort az Euro 6 emissziós követelményeinek megfelelően tervezték és a CO2 kibocsátását is fokozottan csökkentették. A 125 kW teljesítményű, turbófeltöltésű motor kettős befecskendezésű (szívótorok és közvetlen), a kipufogógáz-visszahűtés a hengerfejben történik, változtatható szelepvezérlésű, hogy csak néhány fontosabb jellemzőjét említsük.

hirdetés

A motorhoz készült NGK PLFER7A8EG jelű gyújtógyertya (M14) platina középső elektródájú és a testelektródán is van platinachip, az élettartam jelentős növelése végett. A középső elektróda kis átmérője biztos tűzfészekkeltést (csekély hőelvonás) és a lángfont biztos és gyors indítását szolgálja. A gyertya újdonsága a nagyfeszültségű gyertyapipa-csatlakozás geometriai kialakítása. Eltérően az általános ún. SAE-csatlakozástól, a trafó „nagyfeszültségű” rugóval közvetlenül kötődik a gyertyához. A geometria – a rugó a gyertya-szigetelőtest belsejéhez csatlakozik – a biztonság érdekében, az ív esetleges oldalirányú átütését is megakadályozza. Az új, az Audinál először alkalmazott megoldás a gyertya szigetelőtestének néhány milliméteres meghosszabbítását eredményezi, mely a motor erőteljes feltöltése, nagy égéstéri nyomások miatt szükséges, a megnövelt gyújtófeszültség szigetelése indokolja.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés