Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

A kettős tömegű Valeo lendkerekek előnyei



A kettős tömegű lendkerekek (KTL) fejlesztése nagyjából harminc éve kezdődött, mikor a járműipari szakemberek felismerték, hogy a lendkerék szerepet vállalhat a torziós rezgések csillapításában. Az új technikai megoldás különösen nagy jelentőségre tett szert az elmúlt évtizedekben, megjelentek ugyanis a modern dízelmotorok és a megszokottnál kisebb összlöket-térfogatú, két-három hengeres erőforrások, melyeket a downsizing-, azaz méretcsökkentési trend hívott életre. E hajtóművek közös jellemzője a megnövekedett forgatónyomaték, a járásegyenlőtlenség és ezzel velejáróan a nagyobb mértékű főtengelylengés-kitérés, ezért elengedhetetlen volt a hatékonyabb erőátviteli egységek és lengéscsillapítók kidolgozása.

A legfőbb járműipari beszállítók között számon tartott Valeo élen jár a hajtásláncok fejlesztésében, ezt bizonyítja, hogy kettős tömegű lendkerekek széles választékát kínálja.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés