A VW és az AUDI új kettős üzemű motorjai - 2. rész
A VW-csoport motorkínálatában a CNG tüzelőanyagú motorok előkelő helyet foglalnak el, úgy is, mint környezetvédelmi és energetikai szempontból a fenntartható mobilitás egyik letéteményese. A cél a szén-dioxid zéró emisszió. Különösen akkor lesz a gáz tüzelőanyagnak kiemelkedő helye a motorizációban, ha a metánt megújuló forrásokból állítják elő, tehát a technológia nem okoz CO2-kibocsátást. Az Audi kínálatában, napjainkban három CNG/benzin kettős üzemű motor, illetve gépkocsi van. Időrendben az első az A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI (81 kW), a másik kettő motorja gázüzemre átalakított 2.0 TFSI, az egyik gépkocsi az A4 Avant g-tron (125 kW), a másik az A5 Sportback g-tron (125 kW).
Az Audi tágan értelmezett e-fuels hajtóanyagai, az e-energiahordozók, CO2 -mentes előállításúak: villamos energia (e-tron), e-hidrogén (h-tron), szintetikus metán (g-tron), szintetikus benzin (TFSI) és a szintetikus gázolaj (TDI) is.