A VW és az AUDI új kettős üzemű motorjai - 1. rész
A VW 2006 óta kínál CNG-s autót. Azóta a fejlesztés folyamatos. Egyik kiemelt szempont ma is, hogy a tartályok elhelyezése se az utasteret, se a csomagteret ne szűkítse. A VW MQB-A platformra építettek egy 1,4 literes, 81 kW-os TGI-motort. A 200 Nm-es, turbófeltöltött erőforrás a Golf, a Golf Variant és a Caddy modellekbe kerül, de a Skoda, a Seat és az Audi is megkapja. Idén a VW-csoport két új CNG/benzin kettős üzemű motort mutatott be a bécsi nemzetközi motorszimpóziumon: a VW 3 hengerű, 1 literest, az Audi 2,0 literes TFSI-t.
EGYEDÜL NEM MEGY?
Úgy van, hogy egyedül nem megy. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint:
gázüzemű jármű az, amelynek üzemanyaga autógáz, ezen belül:
a, tiszta gázüzemű jármű az, amely kizárólag autógázzal,
b, vegyes üzemű jármű az, amely egyidejűleg autógázzal és egyéb üzemanyaggal,
c, kettős üzemű jármű az, amely vagy autógázzal vagy egyéb üzemanyaggal üzemeltethető.