A Mercedes-Benz új motorcsaládjai
A 2017-es év a Mercedes-Benznél az új motorok offenzívájának éve. 2016 év elején jelent meg az új 4- hengerű dízel. Ennek folytatása az idei motorsorozat. Gyártásba kerül egy soros 6-hengerű dízel és Otto-motor, egy új 4-hengerű benzines és egy új bi-turbó V8-as. A technológia új elemei is „színre” lépnek: lesz ISG, azaz integrált indítógenerátor, 48 V-os fedélzeti rész hálózat és az elektromos hajtású kiegészítő töltőkompresszor. A fenntartható motorizációnak mind a dízel, mind a szikragyújtású belső égésű motor még sokáig erőforrása lesz. A konzekvens motorfejlesztés, optimalizálás erősebb, takarékosabb és tisztább motorokat hoz létre. Ehhez társulhatnak a hajtásláncban elektromos elemek is.
A motor jellemzője az elektrifikálás, azaz a villamosítás. ISG és eZV elemeket kapott. Ezeket a rövidítéseket meg kell (ismét) tanulnunk. Az eZV – elektrische Zusatzverdichter, elektromos hajtású centrifugál kompresszor. Az eZV gyártója a BorgWarner, a töltő gyári azonosítója EC-1, LM 25TF ➊.