A MOTOR- ÉS VÁLTÓTECHNIKA MEGÚJULÁSA

„A teljes hajtáslánc egész fejlesztési és gyártási folyamatát mi magunk irányítjuk. Így biztosíthatjuk a motor és a váltó közti optimális integrációt és kommunikációt, és folyamatosan finomhangolhatjuk hardvereinket és szoftvereinket a jó vezethetőség és az alacsony tüzelőanyag-fogyasztás közötti egyensúly kialakítása érdekében” – fogalmazott Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnök-vezérigazgatója. Az integrált hajtáslánc egy továbbfejlesztett Euro VI motorból és a Volvo I-Shift váltójából tevődik össze. A két legjelentő- sebb fejlesztés a D13 motor 420 és 460 lóerős változatánál a megnövelt kompresszió- viszony, az új elégetési eljárás egy különleges dugattyúkialakítás révén, valamint az új, optimalizált turbófeltöltő.

Hogy a legújabb fejlesztésekkel pontosan mennyi gázolaj takarítható meg, az a teherautó műszaki adataitól és felhasználási területétől függ. Egy távolsági fuvarozást végző Volvo FH esetében például akár 3 százalékkal is csökkenhet a tüzelőanyag-fogyasztás.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.