Az első felolajozás

A motorfelújítás minősége nemcsak a gépműhely tökéletes technológiáján, szakértelmén, a beszerelt alkatrészek minőségén múlik, hanem a motor első beindítás okozta traumán is túl kell lennie. Az összeszerelésnél természetesen a csapágycsészék és más kenendő helyek kapnak kellő mennyiségű motorolajat, de az ms-motorservice szakemberei szerint ez nem elegendő.

Az olajszivattyúnak kell feltölteni az olajcsatornákat, csapágyakat mindaddig, míg azokon az olaj túl nem csordul és visszafolyik a karterbe. Az első motorindításkor a súrlódó felületek a szerelési olajozás ellenére még szárazak (félszárazak), elsősorban a főtengely siklócsapágyaknál. Ezen kívül a rendszer levegős, tehát az olajnak először ki kell söpörnie a levegődugókat. Vannak „labirint”, nehezen feltölthető kenési, olajfeltöltési helyek, ilyenek például a hidraulikus láncfeszítők, a vezértengely-fázisállítók, a turbótöltő középrész, típustól függően a tüzelőanyag-tápszivattyúk, vákuumszivattyúk stb. Ha túl is éli a motor, „veleszületett” hibát visz magával. Az ajánlott alábbi eljárást minden motorfelújítónak tanácsolja az ms-motorservice szerte a világon.

KÜLSŐ OLAJFELTÖLTÉS

– Csatlakoztassunk a motorhoz, például az olajnyomás-elvételi helyen, vagy arra alkalmas más ponton belépve külső olajellátást. (Ez lehet egy kézi permetező készség is.). Az olajtankban az olaj legyen levegőnyomás alatt, a nyomás max. akkora lehet, mint amit az olajszivattyú elő tud állítani.

– Addig nyomassuk be az olajat, míg az nem járja át a kenendő helyeket. Ennek ellenőrzését például a szelephimbák csapágyaiból való olajkifolyás, szórófurataiknál megjelenő olaj jelentheti. Ellenőrizzük a dugattyúhűtés fúvókáinál való kilépést is.

Ha a nyomás alatti külső olajtartályból kifogy az olaj és levegő kerül a rendszerbe, meg kell ismételnünk a műveletet.