Az Audi 3.0 V6 TDI új generációja

A VW-csoport TDI motorcsaládja már negyed százados történelmén is túljutott, több technikai generációt hagyva maga mögött. A világon, a dízelesítés kezdeteitől indulva jutott el oda, hogy a legnagyobb darabszámban készült turbótöltött dízelmotor kitüntető címet elnyerte. A motorok megbízhatósága, kiváló tüzelőanyag-fogyasztása, nyomatékossága miatt méltán lett népszerű elsősorban Európában.

A motor fajlagos jellemzői (literteljesítmény, teljesítménytömeg) típusról típusra nőttek, ennek megfelelően a konstrukciós jellemzőik is generációról generációra változtak. Két területen lehettünk tanúi a nagy változásnak. Az egyik a tüzelőanyag-adagolás technikája: a forgóelosztós, az adagolóporlasztós és a common rail rendszerek váltották egymást, ez utóbbi pedig folyamatosan tökéletesedik. A másik terület a kipufogógáz-tisztítás technikája, az emissziótechnika. A tisztítás nélküli változatoktól jutottunk el a mai kor előírásait teljesítő, meglehetősen összetett rendszerekig.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.