A motor leállt és mégis pörög a hűtőventilátor…

Többen is azonos észrevétellel keresték szerkesztőségünket: városi üzemet követően a dízelmotoros autó (pl. Ford, Skoda) hűtőventilátora az autó és a motor leállítása után néha, tehát nem minden esetben, még percekig a legnagyobb fokozaton pörög. Hiba-e ez?
Miért dönt úgy a motorvezérlő, hogy ezt a hűtést alkalmazza? Segítséget kérünk magunk is Kedves Olvasóinktól, hogy a pontos választ meg tudjuk adni!
A motor termomenedzsment „gondolatvilágát” alig ismerjük, valószínűleg minden parancs, pl. az ominózus ventilátorbekapcsolás is innen indul ki. Ismereteink, részben feltételezésünk alapján a következő okokat véljük a dolog mögött.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.