Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

A motor leállt és mégis pörög a hűtőventilátor…



Többen is azonos észrevétellel keresték szerkesztőségünket: városi üzemet követően a dízelmotoros autó (pl. Ford, Skoda) hűtőventilátora az autó és a motor leállítása után néha, tehát nem minden esetben, még percekig a legnagyobb fokozaton pörög. Hiba-e ez? 
Miért dönt úgy a motorvezérlő, hogy ezt a hűtést alkalmazza? Segítséget kérünk magunk is Kedves Olvasóinktól, hogy a pontos választ meg tudjuk adni!

A motor termomenedzsment „gondolatvilágát” alig ismerjük, valószínűleg minden parancs, pl. az ominózus ventilátorbekapcsolás is innen indul ki. Ismereteink, részben feltételezésünk alapján a következő okokat véljük a dolog mögött.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés