Schaeffler – várj el többet

Expect more, azaz Várj el többet! Így szólt a Schaeffler-stand mottója a 2014-es frankfurti Automechanika kiállításon. A Schaeffler név égisze alatt egyesült LuK, INA, FAG és Ruville márkák közösen, egy 1200 m2-es területet töltöttek meg az alkatrész- és szerszámpiacon értékesítendő termékeikkel és szolgáltatásaikkal. Az egyik újdonság a RepXpert.com honlap átalakítása volt, amely egyelőre még nem érhető el magyar nyelven, viszont hasznos információval tud szolgálni minden angolul, németül, franciául, románul vagy még másik 6 nyelven beszélő szerelőnek. Konkrét javítási tippek és a teljes TecDoc alkatrészkatalógus is megjelenik a honlapon. A megjelenő tartalmak naponta frissülnek, így azt lehet mondani, hogy igazán naprakész adatbázist birtokolhatunk, ha használjuk a RepXpert-et. A kiállítás ideje alatt napi kétszer tartottak részletes bemutatót a meg­újult honlap helyes használatáról, hogy a szerelők gyorsan tudjanak alkalmazkodni a változásokhoz.

A kivetítőn azonban nemcsak a honlapról nézhettek kisfilmet a kilátogatók, hanem valós, a standon végzett szereléseket is megtekinthették. Itt a cég szakemberei és oktatói több szerelési műveletet is bemutattak, például a kerékcsapágy-cseréhez alkalmazandó speciális szerszám használatát ➊, a DSG-váltó tengelykapcsolójának cseréjét (melyet az Autótechnika 2013/06-os számában mi is részletesen leírtunk) vagy a PSA hátsó hidak ➋ javításának menetét (amit szintén a 2013/06-os számban ismertettünk). Nagy sikere volt az automata utánállítóval rendelkező LuK SAC tengelykapcsoló cseréjének előírt szerszámát ➌ és módszerét bemutató oktatásnak is. Az itt elsajátított tudás többszörösen megtérülhet a mindennapi életben, ugyanis ezek olyan kritikus alkatrészek, melyek nagy precíziót és szerszámozottságot igényelnek és a szerelési folyamat alatt könnyen elronthatók (mellesleg nem is filléres termékek).


➊ a


➊ b



A kiállított alkatrészek közül az egyik újdonságot nem is maga az alkatrész, hanem annak csomagolása jelentette. A Ruville a tekercsrugóit előfeszített állapotban csomagolja be ➍, amivel beszereléskor időt takarít meg a szerelőnek és védi a rugó festését, ugyanis az összehuzató meg tudja rongálni a bevonatot. Rossz nyelvek szerint csak a csomagolási méret csökkentése volt a cél, de ha ez igaz is lenne, akkor is az intézkedés mellékhatásai pozitívak a szervizek szemszögéből is. Az előfeszített rugó jelenleg a VW-csoport bizonyos modelleihez (PQ24/PQ34) érhető el. Az ötlet szabadalmi védelem alatt áll, így biztosított az előny a versenytársakkal szemben.


Szintén a Ruville kínálatában erős reklámot kaptak a motor közeli alkatrészek, mint a VW 1,8 és 2,0 TSI motorok 3-körös hűtőfolyadék-rendszerét szabályozó és keringető szivattyúmodul ➎ vagy az 1,2 TSI-hez rendelhető vezérműlánckészlet ➏.



Az LuK kínálatában a kéttömegű lendkerekek és a tengelykapcsolók kapták a legnagyobb figyelmet és ezekhez az alkatrészekhez kapcsolódó szerelési útmutatók. Az ingás lengésfojtó kéttömegű lendkerék működési elvét és hatékonyságát egy szemléletes kísérlettel is bizonyították, melyet bárki kipróbálhatott a standon.

A FAG újdonsága a RepXpert előadásokon is bemutatott kerékcsapágy-szerelő készlet és a jeladós kerékcsapágy ➐ volt, míg az INA-termékek közül a szíjfeszítők és a váltóalkatrészek kaptak különös figyelmet. A váltójavító-készlet ➑ érdekessége, hogy nemcsak a kopó alkatrészeket, a tömítéseket és a csapágyakat is tartalmazza, vagyis mindent, ami a szakszerű váltójavításhoz szükséges.