Nehezen induló tehergépjármű a gázolajszűrő cseréje után?
Talán ez a probléma…
A Mahle KX191/1D (MAN TGA, TGX, TGL) és KX80D (Mercedes-Benz Actros, Axor) tüzelőanyag-szűrők cseréje után gyakori probléma, hogy a motor nehezen indul, és gyakran megjelenik hibaüzenet is a műszerfalon. Ennek oka legtöbbször az új szűrő szakszerűtlen beszerelése, melynek két lehetséges módját ismertetjük.
1. eset: nem megfelelő tömítéskezelés
A leeresztő szelepnél fellépő szivárgás egyik oka lehet, hogy beszerelés előtt nem „kenték be” gázolajjal a tömítést vagy a fedél visszahelyezésekor megsérült. A gyártó ezért azt javasolja, hogy a fedél tömítését mindig vonjuk be gázolajjal összeszerelés előtt, és kézzel helyezzük a pozíciójába. A jó tömítettség és kis sérülésveszély érdekében minden tömítő alkatrész esetén érdemes elvégezni a gázolajba mártást.
2. eset: a központosító csap nem zárja el a leeresztő járatot
Tömítetlenség lép fel, amikor a fedelet nem csavarják vissza eléggé, és a leeresztő járat szabadon marad (lásd az ábrát!). Az autó leállításakor a szűrő leürül, így indításkor először a szűrőház feltöltését kell elvégeznie a tüzelőanyag-szivattyúnak, ezután tud a befecskendezőrendszerhez szállítani, ez okozza a nehézkes indítási procedúrát. Ezért fontos, hogy mindig meggyőződjünk róla, hogy a leeresztő járatot elzárja az illesztőcsapon lévő tömítés.
Forrás: MAHLE