Audi - IAA 2013

Az Audi Nanuk quattro tanulmányautót az Audi az Italdesign Giugiaro formatervező műhellyel karöltve alkotta meg. A kétüléses Audit egy új fejlesztésű, a hátsó tengely előtt hosszában elhelyezett 5 literes V10-es TDI-motor hajtja, melynek teljesítménye 400 kW, nyomatéka 1000 Nm, mely már 1500-as fordulatnál jelentkezik, és amelynek kettős turbófeltöltő rendszerét AVS-rendszerrel, azaz az Audi által kifejlesztett szelepemelő technikával működtetik. Common rail 2500 bar nyomáson működik. A 7 fokozatú S-tronic váltó a motor mögött helyezkedik el, és egy különleges fejlesztésű quattro hajtásláncnak adja át a motor nyomatékát.

A Nanuk keresztnév, inuit nyelven, melyet az eszkimók beszélnek, jegesmedvét jelent.

Az Audi Nanuk quattro önsúlya 1900 kg, 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége 305 km/h. Innovatív termomenedzsment-rendszere hozzájárul a 7,8 literes átlagfogyasztásához.

22 colos kerekein elöl 235/50-es, hátul 295/45-ös gumik vannak, szénszál-erősítésű kerámiafékei komolyan ellenállnak a felmelegedésnek és a karcolódásnak is. Adaptív légrugói és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói már a jövő Audi-technológiáját képviselik. A vezető három fokozatban manuálisan állíthatja az Audi Nanuk quattro hasmagasságát: azaz normál állapotra 30 milliméterrel lejjebb, illetve 40 milliméterrel feljebb lévő fokozatba. A rendszer az autó sebességének, illetve a fedélzeti számítógép előzetes útviszonyjelzései alapján is ellenőrzi az autó hasmagasságát. Autópályán például az Audi Nanuk quattro akkor is alacsony állásban mozog, ha lassan hajtanak vele, és automatikusan megemelkedik, ha murvás útra tér le. A futóműtechnikához tartozik a négykerék-kormányzás is.

Az Audi Nanuk quattro karosszériája ASF-rendszerű alumíniumszerkezet, külső részét szénszál-erősítésű polimerből építették. Dinamikus városi fényei egyedi karaktert adnak az autónak, melyek egyidejűleg irányjelzőként is működnek, és további karakteres megjelenést ad az Audi Matrix LED-fényszóró a különböző kapcsolási fokozatokban. Hátsó ablakán – mely a versenyautókhoz hasonlóan felhajtható – jól látható a V10-es TDI-motor, elöl lévő csomagtartójába egy golftáska fér el.


A Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóit idén is látványos épülettel várta az Audi. A saját kivitelezésű építmény mindeddig szokatlan látószögből mutatta be a nagyvárosi mobilitást: az épületek, s egy egész városrész a mennyezetből nő ki, egyfajta „függő várost” alkotva, 11,2 millió LED-pixel segítségével jelenítve meg a nagyváros sokszínű életképeit. Ez szolgált a négykarikás márka 28 autójának és technikájának színpadául.


Az új TDI-motor az Audinál is a büszkeségek vitrinjébe került, ez a változat az NSC-emissziótechnikával szerelt


A turbótöltő közbenső levegőhűtő – az intercooler – az új motorkonstrukcióknál a szívócsőbe kerül


A 2013. évi Le Mans-i győztes, a jövőt meghatározó csúcstechnika, mely a szériajárművek fejlesztéséhez is utat mutat. Jövőre új korszak jön a Le Mans-i versenyszériában: új szabályok, új autók, és várhatóan három gyár fej fej melletti küzdelme.


Ilyen bizony előfordul: a bemutató kellős közepén mondja fel a technika a szolgálatot, de ahol a legnagyobb a szükség, ott a legközelebb a segítség…