Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. október | Olvasson bele!

Miért kell üzemanyag-adalékot használni?

Bizonyára mindenki tapasztalta már, hogy különböző kutaknál történt tankolások után nem ugyanúgy működik az autó, nehezebben indul, többet fogyaszt, változik a teljesítmény stb. Ezeket az azonnal érzékelhető változásokat még rákenhetjük a különböző szolgáltatókra, de azt már nem, hogy az utóbbi években egyre gyakoribbak a csillagászati összegeket felemésztő adagoló-meghibásodások még akkor is, ha állandóan a „legjobb” helyről tankolunk.

A főbűnös a gázolajba kötelezően, max. 7%-ban belekevert biodízel komponens.

A „változó” üzemanyag-minőség következményeit akkor tapasztalhatjuk meg igazán, ha megnézzük, hogy mit tartalmaz az üzemanyagtartály alján összegyűlt elegy, melyet üzemanyag gyanánt vásároltunk. A mai bonyolult, nagynyomású dízel adagolórendszerek különösen érzékenyek erre a problémára, hamarabb elkopnak, beragadnak, kokszosodnak, eltömődnek. Hiába a finom szűrőrendszer, a gázolaj kémiai hiányosságait, a szükséges tisztító-kenő adalékok hiányát nem tudják kiszűrni. Kell hát valami védelmet nyújtani, ha nem akarunk idő előtt méregdrága javítási költségekbe belefutni. Íme egy hiteles történet.

A Dízelbefecskendező Eszközök Gyártói Szövetsége (FIE) állásfoglalása egy korábbi cikkünkben olvasható.

hirdetés

Dízeladagolók időszakos tisztítására a kanadai Kleen–Flo cég Flo-795 (354 ml) injektor tisztítótermékét ajánljuk. Rendszeres használatra ez kb. 270 liter gázolajhoz elegendő. Saját tapasztalatunk, hogy első alkalommal egy flakont 70–80 literhez öntsön be, és csakhamar érezni fogja a változást.

Víz a gázolajban komoly ellenség, melyet betankolhatunk a kútról, de bejuthat a levegőből is a tank szuszogóján keresztül, melyből éjszakai lehűlés esetén a víz lecsapódik a hideg tartály falára. Régebben, az üvegharangos gázolajszűrő esetén könnyen észre lehetett venni és időben leereszteni az összegyűlt vizet, de ilyet manapság nemigen találunk személyautóknál

Erre a gondra megoldást jelent a diesel üzemanyagadalék, Flo-991 (150 ml), Flo-992 (0,5 liter), Flo-993 (1 liter), Flo-994 (4 liter), amely nemcsak eltávolítja a vizet, hanem komoly tisztító-kenő hatása is van. Nálunk elsősorban dermedéspont-csökkentőként ismert, de egyre többen vannak, akik a vízeltávolító hatása miatt nyáron sem mondanak le a rendszeres használatáról.

Szállítmányozó cégek jelentős fogyasztáscsökkenést is észleltek, ami abból adódhat, hogy a tiszta adagolórendszer tökéletesebb égést eredményez.


Kapcsolódó dokumentum:


19


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés