Nagy kitérésű csillapítók
A motor gerjesztette hajtóműlengések csillapítására a tengelykapcsoló tárcsa, igen régről, torziós lengéscsillapítóval szerelt. A lengéscsillapítás a tangenciálisan beépített tekercsrugók és a rendszer belső súrlódása révén jön létre. A kis hengerszám és a dízelmotor, mint erőteljes lengésgerjesztő, valamint a komfortigények és a váltóvédelem egyre fokozottabb lengéscsillapítást igényel.
A csillapítás mértékét tovább lehet növelni, ha a tárcsába speciális csillapítóegységet (Anti Jadder Damper) szerelnek ➊.
Az automatikus nyomatékváltóknál is szükséges az erőlengésmentes kapcsolathoz, az erőcsúcsok levágásához torziós lengéscsillapító. E célra adott esetben megfelel egy nagyobb szögkitérést is lehetővé tevő tárcsa. Ez a „Long Travel Damper”, melyet a LuK 140 kW-os motorteljesítményig ajánl beépítésre. A tárcsa élettartam kenésű. ➋.
Traktoroknál a teljesítményleadó tengely kihajtásához (PTO) is illesztenek torziós lengéscsillapítót ➌.