Az NGK szállítja a Ford 1,0 EcoBosst motor gyújtógyertyáit

Az elmúlt két évben „Az Év Motorjának” választott Ford 1,0 EcoBoost motorhoz az NGK a gyári gyújtógyertya-beszállító. Az 1,6-os szívómotort leváltó turbófeltöltött, közvetlen befecskendezésű motor technikai újdonságai a gyújtógyertyával szemben is nagyobb igényeket támasztanak, egy jövőbe mutató motorhoz jövőbe mutató gyújtógyertya szükséges – fejti ki véleményét az NGK illetékese.

Az NGK ezért fejlesztette ki a SILZNAR8C7H jelű kétféle nemesfém gyújtógyertyákat, amelynek elektródáin két nemesfém van: irídium a középső elektródán és platina a testelektródán. A karcsú forma a szűkös beépítési környezet és a közvetlen befecskendezés miatt szükséges, a hosszú, M12-es menet egy 14-es laptávolságú hatszögben végződik.

Az irídium középső elektróda kialakítása is különleges, hiszen mindössze 0,6 mm átmérőjű, és hihetetlenül rugalmas. Az NGK kétlépcsős gyártástechnológiát alkalmaz az elkészítésére: a szigetelő kerámia orr és a középső elektróda találkozásánál lépcsőt iktatnak be, mely légrést eredményez, ami koronahatást idéz elő, így a lerakódott kormot leégeti magáról. Mivel a rés mindig korommentes, javul a hidegindítás biztonsága.

Az irídium csúcs önmagában javítja a keverék elérését, a térhálós platina testelektróda pedig még tovább javítja ezt. A kúpos testelektróda élei és platinablokkja kopásállóak. A szigetelő is egyedülálló: ez az első, sorozatban gyártott gyújtógyertya, aminek szigetelését új, nagy átütési szilárdságú kerámiából készítik. Ennek köszönhetően egy vékony szigetelés is elég, hogy a Ford EcoBoostnál fellépő extrém gyújtási feszültségeknek is ellenálljon.