Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Az NGK szállítja a gyújtó- és izzógyertyákat és néhány érzékelőt a Golf VII-be

A világ legnagyobb gyújtógyertya- és lambda-szonda-gyártója, valamint a második legnagyobb izzógyertya-szállítója a VW-csoport egyik meghatározó beszállítója, mind a benzines, mind a dízel változatokban is találkozhatunk NGK termékekkel. Az NGK Spark Plug Europe lett az új VII-es Golf OE beszállítója is.

Az alap benzines 1,2 TSI és az 1,4 TSI motorokat gyárilag a PZKER7A8EGS gyújtógyertyával szerelik. A dupla platinaelektródás gyertya egy rugalmas központi, platinahegyű elektródából és egy irányított testelektródából áll, ami javítja a keverék elektródák közötti áramlását és a lángdiszperziót. A testelektródának háromrétegű rézmagja van. A gyertya rendelkezik a 2011-ben bevezetett „Long Insulator” (hosszú szigetelő) kialakítással: a meghoszszabbított szigetelés megakadályozza az átütést, míg a csatlakozó kialakítása megfelelő szűrést ad és megakadályozza, hogy elektromos hiba keletke.

hirdetés

Az új dízelmotorcsalád, az EA288 (1,6 TDI és 2,0 TDI) motorjaihoz a Volkswagen az NGK Y1002 AS izzógyertyáját választotta. Az izzófej átmérője mindöszsze 3,5 mm és 2 másodperc alatt képes 1000 °C-ra hevülni, emellett nagyon jó utóizzítási tulajdonságokkal rendelkezik. A legkisebb környezeti hőmérséklet esetén is környezetkímélő hidegindítást garantál, amíg a motor el nem éri az öngyulladáshoz szükséges hőmérsékletét. A kipufogórendszerbe NTK márkanév alatt szállít érzékelőket az NGK Spark Plug Europe. Az 1,2 TSI az OZAS-S jelű bináris, míg az 1,4 TSI a ZFAS-U jelű lineáris (szélessávú) lambda-szondát kapta meg jeladóként, az 1,4 TSI diagnosztikai célból kapott OZAS-S verziót is. A ZFAS-U lambda-szonda segíti az 1,6 TDI motor keverékképzésének szabályozását is.zzen.

Végül az NTK hőmérsékletszenzorok hozzájárulnak a motorközeli kipufogógáz-kezeléssel rendelkező dízelmotorok optimális működéséhez: egy CTAS-T (Condition Temperature Automotive Sensor – Thermistor) szenzor mérései alapján szabályozza az elektronika a turbófeltöltő előtti kipufogógáz-hőmérsékletet. Az érzékelő gyorsan reagál a hőmérséklet-változásra és 100–900 °C-ig képes mérni.


Kapcsolódó dokumentum:


08


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés