A VW elkötelezett az EU CO2-kibocsájtási stratégiája mellett
„A Volkswagen Csoport 2020-ra eléri a 95 g/km-es CO2-kibocsátási szintet” – mondta a vezér a „Spiegel” magazinnak tett interjújában. Legkésőbb 7 éven belül el kell érni az 1990-es kibocsátási szint ötödét, ami nagy csökkentés.
„Ez rendkívül nagy kihívás, de mi elfogadjuk és állunk elébe”. A VW szeretne az első lenni mind gazdasági, mind ökológiai szempontból. A környezetvédők azonban még mindig sok kritikával illetik a céget. A Greenpeace szerint a csoport többet is tehetne a CO2-kibocsátásának csökkentése érdekében. A Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) járműnyilvántartó hivatal felmérése szerint a német flotta CO2-kibocsátása az új autóknak köszönhetően 3%-kal csökkent a 2011-es adatokhoz képest.
Winterkorn az interjúban elmondta, hogy 2016-ig szóló szerződését meg szeretné még hosszabbítani, és addig maradni a pozíciójában, amíg elég fittnek érzi magát a feladatai elvégzéséhez. A beszélgetés során szóba került a fizetése körül kialakult vita is. A VW-vezér a 2011-es évi teljesítményére 17,5 millió eurót kapott, és ha a bónuszrendszer nem változik, akkor a konszern sikerének köszönhetően a 2012-es évre 20 millió eurót kaphat. Elmondta, hogy át kell gondolni a konszern bónuszrendszerét és egy társadalmilag elfogadottabb rendszert kell kialakítani, ebbe beletartozik egy önkéntes felső korlát is, hiszen ahogy elmondta: az emberek nem tolerálnák azt, hogy 20 millió eurós bónuszt vegyen fel.
Forrás: Reuters