A megaméter bioetanollal is a világ élvonalában

Nemcsak elsőségét őrizte meg kategóriájában, de még javított is tavalyi eredményén a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata az alternatív hajtású járművek spanyolországi versenyén, Cartagenában, ahol a bioetanol üzemanyagra átállított Megaméterrel versenyeztek. Így most már nemcsak a benzinüzemű, hanem a bioetanollal hajtott járművek rangsorában is a világ második legkisebb fogyasztású járművét tudhatják magukénak.

Benzinnel 2696 km-t, alkohollal – az idei verseny eredménye szerint – 1646 km-t tudna megtenni a kecskemétiek Megamétere 1 liter tüzelőanyaggal. Tavaly Cartagenában 1335 km/liter eredménnyel zártak kategóriájukban az első helyen. Idén úgy tudták megszerezni az elsőséget, hogy 311 km-t javítottak tavalyi eredményükön, és ezzel nemcsak a pályacsúcsot döntötték meg kategóriájukban, hanem világviszonylatban is a második helyre kerültek. A jármű fajlagos energiafogyasztása 5,403 Wh/km. Ez annak is köszönhető, hogy erre az évre teljesen új járművet építettek, amiben „megtestesül” összes eddigi tapasztalatuk és a segítők összefogása is. Az alkoholos üzemhez a motor számítógépes vezérlésén kellett alakítaniuk, amelyhez a szükséges teszteket fékpadon végezték el.

A Murcia tartomány energiagazdálkodási hivatala által meghirdetett Solar Race Region de Murcia a harmadik legnagyobb fogyasztási verseny Európában, amelyen akkumulátoros, napelemes, valamint bioetanollal és hidrogénnel hajtott járművek versenyeznek abban, hogy ki tud a legkevesebb energia felhasználásával a legmesszebbre jutni. A járműveknek négy kört, mintegy 13,7 km-t kellett megtenniük legalább 25 km/órás átlagsebességgel, s az öt próbálkozási lehetőség közül a három legjobb átlagát vették a végeredményhez. A verseny egy cartagenai motorversenypályán zajlott, amely a nagy szintkülönbségekkel egyáltalán nem jelentette a legideálisabb körülményeket a jó teljesítmény eléréséhez. Ennek ellenére a kecskemétiek olyan eredményt értek el, amit bioetanollal korábban még senki nem tudott elérni a cartagenai versenypályán, és a világon is csak egy francia csapat teljesített már jobbat.