Légzsák villogókód-lehívás

Tekintsük át a rendszer kapcsolási rajzát! Két légzsák és két övfeszítő pirotechnikai eszköz csatlakozott a hálózathoz, melynek még külön soros hibakiolvasó csatlakozása (6) van. Ezt a csatlakozót közvetlenül a légzsák vezérlőegysége mellett találjuk, így közömbös, hogy a kiolvasókészüléket vagy egy szál vezetéket
csatlakoztatok hozzá.

Sokan nem tudják, de nagyon egyszerűen lehetséges a rendszer hibakódokat kiolvasni. A következő módon járjunk el.

Villogókód lehivásához bekötési rajz

Adjunk gyújtást, majd a soros diagnosztikai csatlakozó „L” világoskék / fehér vezetéket testeljük le 1–5 másodperc ideig. Ekkor az ellenőrző lámpa (4) villogásba kezd. Jelen esetben az ötös kód jött ki, mely a vezetőoldali légzsák ellenállásának határértéken kívül esését jelentette. Ha most újból testeljük az „L” vezetéket,
akkor a soron következő eltárolt hibakódot adja ki. A folyamatot addig ismételjük, míg az első hibakód kerül újbóli kivillogásra. Az én esetemben szerencsére nem volt több hiba eltárolva, így nekiálltam lebontani a kormányburkolatot. Nem is kellett sokáig keresgélnem, a vezetőoldali szalagkábel csatlakozójából az egyik vezeték kicsúszott, mert a saru gyengén volt összenyomva. Egy kis forrasztás és már készen is voltunk. Ezután következhetett a rendszer hibatörlése. Természetesen ezt is a vezetékdarabbal. Miután elhárítottam a hibát és újból gyújtást adtam, ezután ismét le kell testelni a soros diagnosztika „L” kábelét, most 5–10 másodperc ideig. Ekkor a légzsákvezérlő észreveszi, hogy most nincs fennálló hiba a rendszerben és hibatörléssel válaszol. Ahány hiba volt a rendszerben eltárolva, annyiszor kell ismételni a törlési metódust. Jelen esetben egy törlés után tökéletesen működött a légzsákvezérlő rendszer.

Villogókódos hibakód-kiolvasás, légzsák diagnosztika