Több töltő, tartós piaci támogatás, intelligensebb irányelvek
Európának sokkal többet kell tennie azért, hogy elektromos járműiparát a gyorsforgalmi sávba terelje. Ez még sürgetőbbé vált az európai választások közeledtével, amelyeken egyesek, úgy tűnik, olyan jeleket olvasnak, amelyek arra utalnak, hogy az órát vissza lehet forgatni. Éppen ellenkezőleg, már túl vagyunk a „ha” megvitatásának állomásán. Ehelyett a teljes hangsúlyt a „hogyan”-ra kell helyezni: a közlekedés és a mobilitás szén-dioxid-mentesítésére oly módon, hogy valóban elérjük közös társadalmi céljainkat, miközben fenntartható és reális egyensúlyt teremtünk a gazdasági, környezeti és geopolitikai érdekek között.
Az autóipar kötelezettséget vállalt arra, hogy 2030-ig több mint 250 milliárd eurót fektet be a villamosításba – ez több mint több tagállam GDP-je együttvéve. Az elektromobilitás forradalma azonban sokkal többet jelent, mint pusztán az egyik hajtáslánc-technológia lecserélését egy másikra, bármennyire is összetett és átalakuló ez ipari szempontból. Ehhez csapatsportra van szükség, ahol sokan labdáznak. És itt válik keménnyé a helyzet.