Előrelátásra szükség van, mert jó lenne látni a tervezéshez a holnapot.
A vezető európai járműgyártók és autóipari beszállítók 13 vezérigazgatója találkozott Wopke Hoekstra, az EU éghajlat-politikai biztosával egy „autóipari kerekasztal” keretében, hogy megvitassák az ágazat zöld-átállását.
Az Euro 7-es megállapodás jelentős akadályon jutott túl, az európai parlamenti képviselők 2024. március 13-án, szavazással megerősítették az Euro 7-es rendelettervezetet.
Az EU akkumulátorszabályozás 2024. február 18-tól minden uniós országban érvényes. Az új szabályozás célja a körkörös gazdaság előmozdítása az akkumulátorok teljes életciklusuk során történő szabályozásával.
Vigyázzon mindenki magára! Egyébként is, miért kellene rájuk vigyázni?
A 20. század méltán leghíresebb autószalonjai, a nagy autókiállítások leáldozóban vannak Európában. Ha talán nem is tűnnek el teljesen, megreformálásuk elkerülhetetlen.
A közúti gépjárműállomány szomszédainknál, Szlovákiában, Ausztriában, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában a velünk való összehasonlításban, kitekintve az EU adataira.
Klímaváltozás
Magyarországon jelentősen nőtt az elektromos autók piaca 2023 első negyedévében: 30 százalékkal több elektromos személyautót helyeztek forgalomba, mint 2022 első három hónapjában.
A kamionok, tehergépjárművek népes családjának hagyományos ventilátorai 12/24 Voltos rendszereken alapultak, egyből érezhetjük, hogy miről is szól az 550-850 V üzemifeszültség-tartomány.
A modern hibrid járművek számára kompakt és hatékony energiatermelő egységek fejlesztése elsődleges cél, hiszen képesek ötvözni a belső égésű motorok teljesítményét az elektromos hajtás előnyeivel.
Az Autótechnika 2024. évi jaugusztusi számának írásaiból néhányat kiemelek „étvágygerjesztési” szándékkal.