Európának erőteljes ipari megállapodásra van szüksége

A vezető európai járműgyártók és autóipari beszállítók 13 vezérigazgatója találkozott Wopke Hoekstra, az EU éghajlat-politikai biztosával egy „autóipari kerekasztal” keretében, hogy megvitassák az ágazat zöld-átállását. Ezt megelőzte Charles Michellel, az Európai Tanács elnökével folytatott megbeszélés a versenyképességi EU-csúcs előtt.

Az autóipar – az EU gazdaságának egyik legfontosabb ágazata – kritikus csomóponthoz érkezett, mivel az elmúlt évszázad legnagyobb átalakulását hajtja végre, felpörögve, hogy elérje a világ legambiciózusabb, járművekre vonatkozó CO2-csökkentési céljait.

Az autógyártók és -beszállítók szeretnék fenntartani a termelést Európában, megtartva a munkahelyeket és a beruházásokat a régióban. Jelenleg azonban a kritikus erőforrásokért, a finanszírozásért, a befektetésekért és az ügyfelekért folytatott heves globális verseny „tökéletes viharával” néznek szembe, amelyet tetéz az üzleti tevékenység növekvő költsége, a radikálisan változó geopolitikai környezet és az elektromos járművek piaca, amely még korántsem érett. Tekintettel ezekre a mélyreható kihívásokra, Európának meg kell erősítenie versenyképességét, és erősebb üzleti alapokat kell kiépítenie az autóipar zöld- és digitális átállásához.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója és az ACEA elnöke: „Az EU autógyártói erősen elkötelezettek a szén-dioxid-mentesítés mellett, több mint 250 milliárd eurót fektetnek be az elektromosításba, de ezt az átállást egyedül nem tudjuk megvalósítani. Európának meg kell teremtenie a versenyképesség és az elektromos járművek iránti piaci kereslet feltételeit. Ezek közé tartozik a töltési és hidrogén-utántöltési infrastruktúra, a kritikus nyersanyagokkal történő megfelelő ellátás biztosítása, a finanszírozáshoz való jobb hozzáférés és a piaci ösztönzők. Más szóval, egy holisztikus ipari stratégia lesz a kulcsa Európa zöldambícióinak megvalósításához.”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.