természetesen az elektromos megoldás a járható út
A 20. század méltán leghíresebb autószalonjai, a nagy autókiállítások leáldozóban vannak Európában. Ha talán nem is tűnnek el teljesen, megreformálásuk elkerülhetetlen. Idén elmaradt a Genfi Autószalon. Ha hiszik, ha nem, október 5–14. között lesz a Genfi Autószalon Katar fővárosában, Dohában. A hely szelleme szerint luxus, sport, egzotikus és klasszikus modellekből minden, ami csúcs.
Meghirdették a 2024. évi Genfi Autószalont, kihagyni több mint bűn lenne, hanem hiba (egy klasszikust idézve), mert ez lesz a 100. Neve azonban már az új korszakra utal: Auto Future Now. Save the Date: február 26. – március 3.
Így járt Frankfurt is, ott az IAA személygépjárművek autószalonja zárt be. München átvette, de autószalonként tovább vinni nem tudta; lett belőle IAA – Mobility. 2024 szeptemberében, új sorozatának második tagja nyitotta kapuit a vásárvárosban, hangsúlyosan a gumikerekes mobilitás minden ágát felölelve. Nem nehéz kitalálni a súlyponti elemet: a villanyautózás kapta a legnagyobb hangsúlyt. Volt mit bemutatni, megvitatni sikereit, ellentmondásait, expanzióját, kitapintani a trendeket és feltárni a maga mögött hagyott elvarratlan szálakat. A vén Európa életképességében sokan nagyon bízunk, az önsorsrontó döntések ellenére meglátjuk, hova jutunk.
Ma a Távol-Kelet autószalonjai teljesítik eredendő feladatukat: látványos trendmutatók. A haladás sürgetői közé tartozott a Geely Polestar főnöke, Thomas Ingenlath*. Szemrehányása szerint „A belső égésű motoros lobbi még mindig nem nyugszik.” A „technológiai nyitottság” okán már rég túl kellett volna lépnünk azon a vitán, hogy miként alakul a jövő. Természetesen az elektromos megoldás a járható út. Az Auto Shanghai kiállításon (idén áprilisban) Thomas Ingenlath, a Polestar 4 bemutatóján elmondta, nem érti a német vitát, vásárlói elbizonytalanításnak tartja.
Természetesen az elektromos megoldás a járható út.