Utasoldali légzsák tetőbe építve
A TRW májusban mutatta be az új „bag in roof”, azaz tetőlégzsák, légzsákrendszert, ami helyettesíti a tipikusan a műszerfalba beépített utasoldali légzsákokat. Az új légzsák csökkentheti az utasok sérüléseinek számát, és teret ad a fejlett belső designnak az esztétika, az ergonómia és a funkcionalitás terén, miközben helyet spórol meg a műszerfalon.
Dirk Schultz, a TRW Felfújható Utasbiztonsági Rendszerek műszaki igazgatója azt mondta: „Az utasvédelmi rendszerek egyre sokoldalúbbá válnak. A halálos közúti balesetek csökkentésére egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek, és új módokat kell kifejleszteni az utasok védelmének hangsúlyozására – az egyik ilyen központi téma a légzsákok tervezése és összeállítása. A TRW új tetőlégzsákja egy egyedülálló fejlesztés, és a tanulmányok azt mutatják, hogy egy ilyen technológia nagyobb rugalmasságot biztosít a jövőbeli járműbelső tervezés terén kitűnő visszatartó teljesítménnyel.”
A TRW tetőlégzsák kivitelezése jelentősen csökkentheti a műszerfal-fejlesztési költségeket, mivel nincs is szükség speciális ajtó kifejlesztésére, amely kinyílik a légzsák működésbe lépésekor. Funkcionálisan sok járműszerkezettel kompatibilis.
A légzsák egy légpárnából és egy gázgenerátorból áll, amely eljuttatja a gázt a párnába egy esetleges ütközés esetén. A termék lehetőséget nyújt a könnyű szabványosításra, mivel néhány alkatrésze minden alkalmazás számára közös.
A TRW már néhány éve elkezdte a tetőlégzsák fejlesztését, és az utóbbi 2 évben szorosan együttműködött egy nagy európai járműgyártóval. Ennek a végeredménye az lett, hogy egy termelési szerződést kötöttek a járműgyártóval.