A gépjárművek gyártói visszahívásai

Gyártói visszahívás mindig volt, van és lesz. A technika ördöge, a gyártási hibák, az emberi mulasztások mind-mind a visszahívás malmára hajtja a vizet. A visszahívások száma, érthető módon, gyarapszik, hiszen kipróbálatlan technikákkal, nagy bonyolultságú szoftverekkel épül ki az új járműtechnika. 

Az autótulajdonosok értesítést kapnak autójuk visszahívásáról. Van, hogy ezt a gyártó nem teszi közzé és csak szervizakciónak tünteti fel. Ha az autó a márkaszervizbe érkezik, „csendben” megcsinálják. Vannak azonban veszélyt okozó hibák, van, hogy azt tanácsolják az autótulajdonosnak, hogy a hiba elhárításáig ne használja az autóját, például tűzveszély miatt. 

A szervizeknek is jó tudni a visszahívásokról, mert egyrészről tájékoztathatják az autóst, másrészről segíti munkájukat, hiszen egy szoftverfrissítéssel akár meg is javulhat az autó.

Ezért tartjuk fontosnak, hogy a visszahívási adatbázisokról legyen kellő információjuk.

A GlobalRecalls portál egy OECD-platformon fogja össze a világ különböző országaiban rendszeresen kiadott termékvisszahívásokkal kapcsolatos információkat, egyetlen helyen.

A portál tartalmazza a kötelező és önkéntes fogyasztói termékvisszahívások adatait, amelyeket kormányzati szervek bocsátottak ki és amelyek nyilvánosan elérhetők.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.