A BMW segélyhívó rendszer lehetséges hibái

Az eCall, a baleseti automatikus segélyhívó (e-segélyhívó, angolul Emergency Call, rövidítve eCall) rendszer az egyik, ha nem a legösszetettebb, szinte teljesen elektronikus egysége az autónak. A klasszikus, pesszimista hozzáállás szerint „nem az a kérdés, hogy meghibásodik-e, hanem csak az, hogy mikor”. A baj „csak” az, hogy ennek hibáján múlhat, hogy megtörtént balesetünket sikerül-e túlélnünk, vagy nem. Mert sok minden, talán minden (?), az információn múlik, esetünkben a mentőszolgálat informálásán, azaz hogy időben érkezik-e a segítség.

William Hill* blogjában az eCall problémáját járja körül, természetesen BMW alkalmazásban, de általános érvényű ismeretekkel is tud szolgálni. Az ő leírása alapján ismertetjük a BMW személygépjárművek segélyhívó rendszerének lehetséges hibáit.

 

A segélyhívó meghibásodását, a hibajelzés kigyújtását okozhatják az alábbi rendszerekben fellépett hibák:

rossz TCU (Telematics Control Unit, régebben TCB – Telematics Communication Box),

hibás műholdas rádió (Satellite Radio),

hibás fejegységek (iDrive),

rossz erősítő,

sérült optikai kábel.

Ebben a cikkben tárgyaljuk forrásmunkánk alapján a segélyhívás sikertelenségének lehetséges okait. Ezenkívül szó lesz a tüneteiről és arról, hogy mit kell tenni probléma esetén.

Ha a jármű légzsákja kiold, a segélyhívás funkciója automatikusan eléri a segélynyújtó információs központot. Ezt a segélyhívást az autóba szerelt, balesetbiztos telefonkészülék végzi. Az információ helykoordinátákat és a jármű mozgására vonatkozó adatokat tartalmaz.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.