Korszerű, üzemanyag-takarékos tehergépjármű motorolajok
A korszerű, nagy teljesítményű, nehéz dízelmotorok károsanyag kibocsátási normáit az Euro szabványok határozzák meg. Az Euro VI szabványokat 2013-ban vezették be és minden gépjárműre vonatkoznak, melyek tömege meghaladja a 2610 kg-ot. A kibocsátási normák megfelelő szakaszait Euro VI A – VI E-ig nevezték el. A mai korszerű haszongépjárművek leginkább az Euro VI D előírásoknak kell, hogy megfeleljenek. Mivel az Euro VII szabványok bevezetése 2028. közepétől várható, így a jelenlegi kibocsátási normák még hosszú ideig érvényben maradnak. A legnagyobb gyártók azonban saját szabványaik megalkotásával próbálják felvenni a versenyt a folyamatosan változó nemzetközi emissziós sztenderdekkel, miközben maximális védelmet biztosítanak gépjárműveik motorjai számára.
A legkorszerűbb technológiát képviselő nemzetközi kenőanyag szabványok figyelembe veszik a legszigorúbb emissziós előírásokat. Az API CK-4 és API FA-4 dízel motorolaj specifikációk a legújabb kenőanyag-technológiát képviselik a nehéz tehergépjárművek számára. Mindkét kenőanyag specifikáció az API CJ-4 előírás frissítését jelenti. A CK-4 olajok fenntartják a hagyományosan megbízható, magas hőmérsékleti motorvédelmet, nagy nyírási stabilitás és magas HTHS viszkozitás mellett, míg az FA-4 olajok inkább könnyűfutásúak, alacsonyabb HTHS viszkozitást mutatnak és a korszerű motorok fokozott üzemanyag-hatékonyságára összpontosítanak.