A legfrissebb Mobil motorolaj fejlesztések

Személyautókra és könnyű haszonjárművekre vonatkozóan az előzetes tervek szerint 2025. július elsejével léphet életbe az Euro 7-es szabályozás, amely a jelenlegi károsanyag-kibocsátási szinteken túl több más emissziós szintet is szabályozni kíván, a hidegindítás során felszabaduló káros anyagoktól kezdve a fékezéskor levegőbe jutó fékpor mennyiségéig. Szerencsére maradt még egy kis időnk a szabályozás bevezetéséig, addig pedig az Euro 6d kibocsátási szabvány előírásai maradnak érvényben, amit a gyártók az egyre alacsonyabb viszkozitású, könnyű futású, csökkentett hamutartalmú motorolajokkal kívánnak megoldani. Az ExxonMobil folyamatosan követi a kenőanyagipari változásokat és a személygépjármű-fejlesztési trendeket, így a legújabb igényeknek megfelelően folyamatosan frissíti termékei specifikációit, illetve szükség esetén új termékeket is fejleszt az új elfogadásokhoz.

Azok a korszerű teljesítményszintek, amelyek benzines gépjárművekre vonatkoznak, már nem a csökkentett hamutartalmú motorolaj-használatot helyezik előtérbe, hanem sokkal fontosabb lett az LSPI (Low Speed Pre-Ignition), az alacsony fordulatszámon bekövetkező korai gyújtás problémája elleni védelem, valamint ezzel párhuzamosan új előírások jelentek meg a lánckopások és a turbófeltöltőben történő lerakódások ellen is. Ezeket a követelményeket az olyan legfrissebb nemzetközi szabványok is tartalmazzák, mint az ACEA C6, API SP vagy az ILSAC GF-6A.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.